فرم مهندسی نقش ، برای اولین بار در جهان بازیگری

به نام خالق رموز هستی

به نام خالق رموز هستی آغاز کردم که رمزگشای تمامی رموز هستیست.

این فرم به منظور تسهیل امر رمزگشایی نقش، برای اولین باردر دنیای بازیگری طراحی شده و از طریق اطلاعات استخراج شده از دل متن امکان پذیر است.

بسیاری از اطلاعات، تحت عنوان نانوشته ها و پازل های خالی نقش، که مستقیم در متن نیامده، با پاسخگویی به سوالات طراحی شده در این فرم با تحقیق و توجه به اطلاعات موجود در دل متن توسط بازیگر بدست میآید و او را به شناخت و چشم انداز بهتری از نقش میرساند. فرم مهندسی نقش برای تمامی نقش ها کاربردی است و با دستیابی به یک شناسنامه کامل، شما را به نقش تبدیل خواهد کرد.

فرم مهندسی نقش داریوش موحد

استفاده از این فرم بسیار آسان است و میتوانست موجزتر نیز طراحی شود. اما ترجیح من این بوده است که این فرم دقیقا بر اساس ترتیب مطالب کتاب مهندسی نقش و چکیدهای از کل کتاب باشد تا در همه شرایط به صورت خلاصه ای از کل کتاب به راحتی در اختیار بازیگران قرار گیرد.

بنابراین برخی از موارد که داخل کادر قرار گرفته اند مثل: مراحل تمرکز، مطالعه دقیق و پر کردن فرم مهندسی و حفظ کردن، یا توضیحات ندارند و یا در مرحل های باید به آنها پرداخته شود که بازیگر در صحنه حضور دارد و با توجه به شرایط صحنه و دکوپاژ کارگردان و میزانسن است که باید در نظر گرفته شوند. (مثل مراحل قلقگیری و آماده سازی).

در ادامه، فیلمنامه مرگ یزدگرد اثر استاد بهرام بیضایی با بازی استاد، بانو سوسن تسلیمی همراه با معرفی صحنه های فیلم ارائه گردیده تا با استناد به متن و نمونه های تصویری، به درک بهتر شما خواننده محترم کمک نماید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 − = 1