رونمایی از مجموعه کتاب های متد هندسه بازیگری تالیف داریوش موحد

 از مجموعه کتاب های متد هندسه بازیگری تالیف داریوش موحد با حضور محمد حسین لطیفی و جمعی از بزرگان فرهنگ و هنر در 23 تیرماه 1402 رونمایی شد. آیین مراسم رونمایی از 4 جلد کتاب متد هندسه بازیگری به تالیف داریوش موحد پژوهشگر و مدرس بازیگری در مجتمع فرهنگی – هنری امام رضا (ع) برگزار شد.

در این مراسم که به همت آموزشگاه بازیگری هنر و سینما و موسسه فرهنگی – هنری پارت صدا برگزار شد حضور هنرمندانی همچون؛ محمدحسین لطیفی، مسعود آب پرور، علیرضا نجف زاده شهین تسلیمی، فرهاد قائمیان، عبد عبدی نسب، مهدیه اعرابی، مجید صالحی، رحیم نوروزی، یاسر فقیهی، کاوه ایمانی، گیتی خامنه  و بسیاری از علاقمندان و حامیان فرهنگ و هنر کشور برگزار گردید.

در این مراسم کلیپی از صحبتهای مهدی ارجمند نویسنده و کارگردان، عرفان پلهوانی منتقد و پژوهشگر، حسن همایی مدرس ودوبلور و گوینده رادیو و همینطور داریوش موحد در باره این کتاب پخش شد.

محمدحسین لطیفی کارگردان سینما و تلویزیون درباره این کتاب به افراد حاضر در سالن گفت:

آشنایی ام با موحد به سالها پیش برمی گردد تلاش ایشان برایم زبانزد است از 19 سالگی پشت دوربین بوده ام و از 20 سالگی منتقد خود بوده ام. به عنوان یک کارگردان ابزار اصلی یک فیلم بازیگر و بازیگری است که جلوی دوربین می رود و اگر اوبازی را درست فهمیده باشد قطعا ما در سینما رشد بیشتری خواهیم داشت. امیدوارم این کتاب راهگشاری کسانی باشد که می توانند بازیگران مطرحی شوند. وی درادامه ضمن تحسین عنوان مهندسی نقش، خواندن این کتاب را حتی به بازیگران با سابقه توصیه نمود.

داریوش موحد

مولف کتاب استاد داریوش موحد درباره این کتاب می گوید:

آثار بسیاری در خصوص آموزش بازیگری تالیف، ترجمه و به چاپ رسیده که بسیار مفید و کاربردی است. نکاتی که در این کتاب آمده برگرفته از تجربه بیش از سه دهه فعالیت حرفه ای اینجانب در عرصه های مختلف هنر نمایشی، فیلم سازی، مدیریتی، تدریس و مشاوره هایی است که مرا با بسیاری از مشکلات و دغدغه های علاقمندان این رشته آشنا کرد و با پشتوانه کنکاش، تحقیق و مطالعه فراوان از منابع معتبر جمعی از بزرگان و اساتید بین المللی این رشته، برآن شدم تا داشته های علمی و تجربی خود را با نگارشی روان، شکلی جدید و ترتیبی مناسب و به روز شده در قالب سبکی با عنوان (متد هندسه باز یگری) برای علاقمندان این هنر ارز شمند ارائه کنم تا خواننده بتواند درک بهتری در مسیر بازیگری و ساختن نقش داشته باشد. چه آنهایی که قصد ورود دارند، چه جمع کثیری که ورود کرده اند و به دلایلی، موفقیتهای چشم گیری کسب نکرده اند و چه همکارانی که درکسوت آموزش فعالیت داشته، به دنبال معرفی کتابی با محتوای شناخت دنیای بازیگری، به هنرجویان خود هستند.

مطالب این کتاب برداشتی است، حاصل تحقیقات و دنیای به امانت گذاشته، صاحب نظران هنر نمایشی که با نگاهی تازه، به قلم اینجانب درآمده است. در نگارش این کتاب از منابع مختلفی تحقیق به عمل آمده و به نکاتی که برای درک بهتر دنیای بازیگری مناسب بوده اشاره شده است. انتخاب عنوان متد هندسه باز یگری، به آن جهت بود که بازیگری نیز همچون فرمولهای ریاضی و اشکال هندسی قابل محاسبه و تفسیر است. این مجموعه کتاب در چهار جلد با نگاهی کاملا جدید و متفاوت به چاپ رسیده است.

کتاب متد هندسه مهندسی بازیگری

هر جلد در هفت فصل به موضوعاتی خاص درحوزه هنر بازیگری پرداخته است. طرح روی جلد، ترسیمی از دنیای بازیگری است. در پایان موحد افزود، این فرم برای اولین بار در دنیای بازیگری طراحی شده است و متد هندسه بازیگری جایی برای اشتباه بازیگر در تحلیل نقش نمی گذارد.

گفتنی است این درکنار رونمایی از کتاب های متد هندسه بازیگری از آلبوم  «زنگ خاطره» اثر بابک شهرکی به کوشش سهیل سلیم‌زاده رونمایی شد.

 «زنگ خاطره»، در این آلبوم به موسیقی متن یا تیتراژ کارتون‌ها و مجموعه‌‌هایی چون «حنا دختری در مزرعه، بابا لنگ دراز، اوشین، پوآرو، از سرزمین شمالی و … » پرداخته شده که برای متولدین اواخر دهه 50 و اوایل دهه 60،  شنیدنی و خاطره‌برانگیز هستند.

گالری تصاویر چهره ها در مراسم رونمایی کتاب

گالری تصاویر هنرمندان در مراسم رونمایی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 10