بیوگرافی کاوه ایمانی

به نام خالق زیبایی ها

بیوگرافی کاوه ایمانی

 

بیوگرافی کاوه ایمانی، تدوینگر سینما و تلویزیون

کاوه حمیدی ایمانی تدوینگر سینما و تلویزیون با نام هنری کاوه ایمانی، متولد ۱۳۴۹/۹/۱۳ در تهران، متأهل و دارای یک فرزند دختر است. وی فعالیت حرفه‌ای و هنری خود را از سال ۱۳۷۵ را در حوزه تدوین آغاز کرد. کاوه ایمانی به مدت ۴ سال به‌عنوان دستیار تدوینگر فعالیت داشت و از سال ۱۳۷۹ رسماً به‌عنوان تدوینگر سینما و تلویزیون شروع به کار کرد.

تحصیلات و سوابق کاری

کاوه ایمانی فارغ‌التحصیل سینما در گرایش تدوین از باغ فردوس، مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی است. وی همچنین در سال ۱۳۷۵ مدرک لیسانس روان‌شناسی خود را در گرایش کودکان استثنایی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرکز تهران دریافت کرد. کاوه ایمانی دارای سابقه تدریس در دانشگاه هنر (دانشکده سینما و تئاتر) را در ۳ ترم از رشته تدوین مقطع کارشناسی دارد. همچنین ۱ ترم در دانشگاه سوره (دانشکده سینما) در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تدریس کرده است.

وی سابقه عضویت در انجمن تدوینگران در خانه سینما را از سال ۱۳۷۵ تا به امروز دارد. فعالیت او در انجمن به‌عنوان یک دوره بازرس علی‌البدل (۸۴-۸۳)، یک دوره بازرس اصلی (۸۵-۸۴)، شش دوره عضویت در هیئت‌مدیره (خزانه‌دار) (۹۷-۸۵)، یک دوره بازرس علی‌البدل (۹۸-۹۷)، یک دوره بازرس اصلی (۹۹-۹۸) و عضویت در هیئت‌مدیره (۱۴۰۱-۹۹) بوده است.

این تدوینگر برجسته کشورمان دارای سابقه داوری رشته تدوین در چند دوره از جشن خانه سینما است. علاوه بر این یک دوره داوری در رشته عکس، آنونس و پوستر را در جشن خانه سینما به‌عنوان نماینده انجمن تدوینگران عهده‌دار بوده است. کاوه ایمانی دارای تقدیر از مراکز معتبر سینمایی کشور یعنی وزارت ارشاد، سیما فیلم و صدا و سیما است.

بیوگرافی کاوه ایمانی

فعالیت حرفه‌ای و آثار

کاوه ایمانی پیش از شروع فعالیت رسمی خود به‌عنوان تدوینگر سینما، به مدت چهار سال برای کسب تجربه و مهارت بیشتر کار دستیاری تدوینگر را در پیش گرفت. پس از گذشت چهار سال در سال ۱۳۷۹ مشغول به تدوین در سینما و تلویزیون شد و آثار هنرمندانه‌ای را از خود به جا گذاشت.

کاوه ایمانی تدوین بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی، فیلم‌های سینمایی و همچنین فیلم‌های کوتاه را انجام داده است که اکثر این آثار ماندگار و خارق‌العاده بوده‌اند. وی تدوین ۶۶ فیلم سینمایی، تدوین ۵ سریال تلویزیونی، تدوین بیش از ۴۰ فیلم تلویزیونی، تدوین تعدادی فیلم کوتاه داستانی و مستند و دستیاری تدوین ۲۱ فیلم سینمایی را در مجموعه آثار خود دارد‌ که برخی از مهم‌ترین آثار وی در ادامه معرفی شده است.

تک‌خال (۱۳۹۹)، مرده‌خور (۱۳۹۸)، پاستاریونی (۱۳۹۷)، تصویرم در آیینه نیست (۱۳۹۷)، دو کیلومتر به کردان (۱۳۹۷)، اولین امضا برای رعنا (۱۳۹۶)، سایبان (۱۳۹۶)، آن‌ها (۱۳۹۵)، پرسه در حوالی من (۱۳۹۵)، سه بیگانه در سرزمین ناشناخته (۱۳۹۳)، سلام پدربزرگ (۱۳۹۳)، اسب سفید پادشاه (۱۳۹۳)، فرار از قلعه رودخان (۱۳۹۳)، چهار باندی (۱۳۹۱)، دل بی‌قرار (۱۳۹۱)، ساکن خانه چوبی (۱۳۹۱)، گشت ارشاد (۱۳۹۰)، محرمانه تهران (۱۳۹۰)، مرادو (۱۳۹۰)، یکی برای همه (۱۳۸۹)، شبکه (۱۳۸۹)، علفزار (۱۳۸۹)، آخرین سرقت (۱۳۸۹)، کنسرت روی آب (۱۳۸۹)، پرستوهای عاشق (۱۳۸۸)، پرنده باز (۱۳۸۸)، چراغ قرمز (۱۳۸۸)، لج و لجبازی (۱۳۸۸)، همبازی (۱۳۸۸)، مسیر عشق (۱۳۸۷)، چهلمین در (۱۳۸۶)، موش (۱۳۸۶)، تلافی (۱۳۸۶)، توفیق اجباری (۱۳۸۶)، تولدی دیگر (۱۳۸۶)، رفیق بد (۱۳۸۶)، چشمک (۱۳۸۶)، بی‌وفا (۱۳۸۵)، چهار انگشتی (۱۳۸۵)، روز سوم (۱۳۸۵)، بازی خطرناک (۱۳۸۵)، گیس‌بریده (۱۳۸۴)،  اگه می تونی منو بگیر (۱۳۸۴)، یک بوس کوچولو (۱۳۸۴)، چند می‌گیری گریه کنی (۱۳۸۴)، شب بخیر فرمانده (۱۳۸۴)، مجردها (۱۳۸۳)، غروب شد بیا (۱۳۸۳)، تارا و تب توت فرنگی (۱۳۸۲)، کما (۱۳۸۲)، کلاه قرمزی و سروناز (۱۳۸۱)، دختر ایرونی (۱۳۸۱)، دخیل (۱۳۸۰)، شب‌های تهران (۱۳۷۹)، از کنار هم می‌گذریم (۱۳۷۹)، آثار سینمایی کاوه ایمانی هستند‌. کارگاه علوی ۲ (۱۳۸۷)، هفت‌سنگ (۱۳۹۳) و بر سر دوراهی (۱۳۹۷) نیز مهم‌ترین آثار تلویزیونی وی هستند.

افتخارات

کاوه حمیدی ایمانی این تدوینگر باتجربه کشورمان، در سال ۱۳۹۵ برنده بهترین تدوینگر برای فیلم ژوان از جشنواره ویدئویی رضوی شد. همچنین پیش از این او در سال ۱۳۸۷ به‌عنوان کاندیدای بهترین تدوینگر برای فیلم روز سوم از جشن مجله دنیای تصویر معرفی شد. این تدوینگر برجسته در سال ۱۳۹۲ کاندیدای بهترین تدوینگر برای فیلم عملیات کرکس از جشنواره صداوسیما بوده است. علاوه بر این کاندیدای بهترین تدوینگر برای فیلم پرسه در حوالی من از جشنواره بین‌المللی bridges یونان در سال ۱۳۹۶ را در کارنامه درخشان خود دارد. وی استاد دوره تدوین آموزشگاه سینمایی هنر و سینما نیز بوده است.

 

1 دیدگاه

  • علاوه بر کارهای فاخرسینمایی و زحمات زیاد
    آقای دکتر از انسان های نیک سرزمین ایران هستند
    آرزوی سلامتی برای ایشان دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 4