بیوگرافی مهدیه اعرابی

به نام خالق زیبایی ها

بیوگرافی مهدیه اعرابی

مهدیه اعرابی طراح گریم سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار مهدیه اعرابی می‌توان به فعالیت در سریال خواب و بیدار، سریال گاهی به پشت سر نگاه کن و سریال فوق سری اشاره کرد.

مهدیه اعرابی در سال 1380 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم مهدیه اعرابی در این سال، فعالیت در سریال خواب و بیدار به کارگردانی مهدی فخیم‌زاده محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی مهدیه اعرابی فعالیت در سریال خواب و بیدار بوده است. مهدیه اعرابی سال 1380 سریال خواب و بیدار به عنوان طراح گریم فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای تلویزیون مطرح کند. مهدیه اعرابی توانست با فعالیت در سریال خواب و بیدار تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌ای نظیر دانیال حکیمی، مهدی فخیم‌زاده، حبیب دهقان‌نسب و لادن طباطبایی توانست سطح کاری او را متحول کند.

مهدیه اعرابی علاوه‌بر سریال خواب و بیدار، سال 1393 در سریال گاهی به پشت سر نگاه کن نیز فعالیت داشته است. مهدیه اعرابی این‌بار با مازیار میری یعنی کارگردان سریال گاهی به پشت سر نگاه کن و هنرمندانی چون امین تارخ، محمد متوسلانی، سعید چنگیزیان و هدایت هاشمی همکاری داشت.

با اینکه مهدیه اعرابی را بیشتر بعنوان طراح گریم می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. مهدیه اعرابی علاوه‌بر طراح گریم به‌عنوان چهره‌پرداز نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین اثر مهدیه اعرابی در حرفه‌ی چهره‌پرداز، سریال بی صدا فریاد کن است.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی مهدیه اعرابی آن هست که در مدت زمان فعالیت خود، هم در تلویزیون و هم در سینما حضور داشته است. مهدیه اعرابی را باید بیشتر طراح گریم سینما بدانیم چرا که 53% آثار وی سینمایی و 47% آثارش تلویزیونی است. در واقع مهدیه اعرابی از مجموع 15 اثری که در کارنامه دارد، در 8 اثر در سینما با نام‌های فیلم کاناپه، فیلم در بست، فیلم یادگاری، فیلم خنده در باران، فیلم هرچی خدا بخواد، فیلم لج و لجبازی، فیلم گزارش مریم و فیلم کودکانه فعالیت داشته و در 7 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال شبکه : سارقان روح، سریال شبکه : باغ بی‌روزنه، سریال گاهی به پشت سر نگاه کن، سریال فوق سری، سریال تکیه بر باد، سریال بی صدا فریاد کن و سریال خواب و بیدار فعالیت داشته است.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 4 = 2