شناخت بازیگری (قسمت دوم)

شناخت بازیگری (قسمت دوم)

در بخش اول مطلب شناخت بازیگری (قسمت اول) به راز و رمز بازیگری و معقوله پتانسل های اولیه یک فرد برای بازیگری و همینطور توضیح اینکه اصلا بازیگری چیست در محضر شما دوستان بودیم، حال قصد داریم به این اشاره کنیم که برای ورود به بازیگری باید از کجا شروع کنیم و مزایای یک بازیگر چیست.

پس با ما در ادامه همراه باشید و سوالات خود را در بخش نظرات انتهای صفحه ارسال نمایید.

از کجا باید آغاز کرد؟

برنامه ریزی شرط اول موفقیت.

هرمی را تصور کنید به نام هرم بازیگری که راس آن بازیگریست. همه چیز باید از قله بازیگری تبعیت کند. انتخاب دوستان، رفتن به میهمانی، مطالعه، ورزش و… .

باید به رفتارهای صحیح عادت کرد. مثل: عادت به سحرخیز بودن، خوردن غذاهای سالم، مطالعه، نظم و انضباط عادت به تمرین بسیار و…

اولویت بندی، مدیریت در زندگی ایجاد میکند و از همین امروزباید آغاز شود. با دوستانی که با زندگی هدفمند شما همسفر نیستند خداحافظی کنید چرا که نه شما برای آنها و نه آنها برای شما مفید نیستید. دوستانی را انتخاب کنید که برای همدیگر و رسیدن به هدف (بازیگری) محرک بوده و ایجاد انگیزه کنند.

افرادی که پرکارند، با برنامه ریزی مناسب به همه کارهامی رسند، و کسانی که کم کارند، به دلیل عدم مدیریت زمان همیشه وقت کم می آورند.

از کجا باید آغاز کرد؟

مزایای بازیگری چیست؟

توفیقهایی که در مسیر آموزش بازیگری کسب مینمایید را بنویسید انسان در انجام هر کاری به موفقیت هایی نایل میگردد که هدف او نبوده ویادگیری آنها توفیقی اجباری درمسیر یادگیری هدف اصلیست که هریک آنها میتوانند درجای خود هدفی بزرگ باشند.

مثل بازیگری که درمسیر یادگیری آن مجاب میشود تا به بدن خود رسیدگی کرده، بدنی آماده و سالم را برای بازیگری بسازید که در جای خود بسیار مهم است و برای دیگران جزء اهداف اصلیست.

همینطور تکلم و گفتار خود را ارتقاء بخشیده و در مسیر بازیگری با تکنیکهای مختلف تکلمی بهتر آشنا میشوید و کسب بسیاری از مهارت های دیگر توصیه میشود. ابعاد مختلفی که در مسیر هدف، شامل حالتان میشود را روی کاغذ بیاورید و هر بار انگیزه شما کم میشود آنها را بخوانید و خود را با گذشته مقایسه کنید تا پیشرف ناشی از این تلاش را حس کنید. این خود سنگ عیار و سنجشی است که شما را در مسیر یادگیری منطقی و صبور میسازد.

هنرجویان بسیاری را داشته و دیده ام که هنوز از جایگاه خود در بازیگری راضی نیستند اما آنها را با گذشته شان که قیاس میکنیم متوجه پیشرفت های بسیاری میشویم که خود به آنها توجه نمیکنند. به عنوان مثال: برخورداری از روابط عمومی مناسب که از آموزش حاصل شده، برطرف شدن لهجه ها، تغییر نگرش به زندگی، برخورداری از بدنی سلامت و مناسب با تمرینات بدنی، آشنایی با اصول تغذیه برای برخورداری از سلامت  بازیگر، تقویت ذهن، بالارفتن قدرت تخیل، تمرکز، تجسم و ابعاد مختلف ذهنی و بسیاری موفقیت های دیگر که هر یک از آنها میتوانند برای زندگی کردن، هدفی بزرگ و مستقل باشند.

توفیق هایی که در مسیر بازیگری بدست میآید فقط مقابل دوربین یا روی صحنه رفتن، شهرت و… نیست.

اینکه هر یک از علاقمندان به بازیگری قبل از ورود به این عرصه، کنکاشی بر خود و تلاشی برای شناخت این هدف بزرگ داشته باشند، از اهم کارهاست.

چرایی این تامل از این روست که بسیاری از دوستان علاقمند وقتی مسیر تحقیق تا تصمیم قاطع برای بازیگر شدن را طی ننموده اند، در مسیر راه، دچار سردرگمی و یاس شده و تحت تاثیر حرف های کسانی قرار میگیرند که خود در ادامه این مسیر ناکام مانده اند.

پس توصیه میشود تصمیم را بعد از تحقیق در خصوص هدف و قیاس آن با توانایی ها و امکاناتی که در اختیار داریم  بگیریم چرا که پشیمانی همراه با تحمیل هزینه های سنگین و در بعضی افراد با افسردگی حاصل میگردد.

برای مشاهده دوره های بازیگری و رزرو وقت مشاوره وارد شوید.

در کتاب جدید بازیگری به قلم استاد داریوش موحد منتظر راه کارهای بازیگری باشید. (زمان و چگونگی ارائه این کتاب در وبسایت اطلاع رسانی خواهد شد)

به قلم استاد داریوش موحد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 10